PEDIATRIC REHABILITATION I
- THERAPY OF MOTOR DISABILITY IN THE PEDIATRIC AGE 9287 (coorte 2019/2020)
- ANATOMY-HISTOLOGY 65456
- PHYSICS, COMPUTER, RADIATION PROTECTION AND STATISTICS 65566
- PHYSIOLOGY AND BIOCHEMISTRY 66899
- GENERAL PATHOLOGY, PHARMACOLOGY AND APPLIED NEUROSCIENCES 68271
- ORTHOPEDIC PATHOLOGY, SPECIAL PEDIATRICS AND REHABILITATION 68367
- NURSING, MOTRICITY AND REHABILITATION IN THE PEDIATRIC AGE 68660
- BIOLOGY AND GENETICS 72717
- THERAPY OF MOTOR DISABILITY IN THE PEDIATRIC AGE 9287 (coorte 2019/2020)
- PRINCIPLES OF HEALTHCARE MANAGEMENT AND FORENSIC MEDICINE 65554
- PEDIATRIC REHABILITATION III 68388
- MEDICAL-SURGICAL SCIENCES 68394
- PRACTICAL-CLINICAL INTERNSHIP - 3RD YEAR 70763
- PEDIATRIC REHABILITATION II 68499
- PEDIATRIC REHABILITATION IV 73143
- PRACTICAL-CLINICAL INTERNSHIP - 2ND YEAR 70762
OVERVIEW
Integrated course consisting of several disciplines.
More information can be obtained by consulting the teaching sheets of each discipline of the integrated
AIMS AND CONTENT
AIMS AND LEARNING OUTCOMES
The teaching aims to:
- - to acquire the ability to observe and evaluate neuro and psychomotor skills in the developmental age, the early recognition of disorders in development and their prevention and timely, global and multidisciplinary care.
- - introduce issues related to the development of the attachment process and the newborn / parent relationship and the interaction between family and socio-environmental context according to the "Family Centered Care" concept.
- - Provide knowledge about neurological problems and risks related to Premature Birth, Autism Spectrum Disorders, Sensory Deficits and Learning Disorders in school age.
EXPECTED LEARNING RESULTS:
- At the end of the course the student will be able to:
- - Know the basic elements of the Major Psychomotor development disorders in the developmental age;
- - Promptly recognize pathological signs;
- - Describe analytically the methods of observation / evaluation of psychomotor development;
- - Apply a prevention and family support program;
- - Building the bases of the therapeutic-rehabilitative project and outlining the basic principles of multidisciplinary care;
Teaching methods
Lectures, activities in small groups, problem solving
SYLLABUS/CONTENT
see the sheets of each discipline
RECOMMENDED READING/BIBLIOGRAPHY
see the sheets of each discipline
TEACHERS AND EXAM BOARD
Ricevimento: on request by e-mail daniela spina@gaslini.org
Ricevimento: f.rossi@asl2.liguria.it , fra.tnpee@gmail.com
Ricevimento: availability to be contacted by email e-mail patrizia.corsi@asl3.liguria.it
Exam Board
EUGENIA DUFOUR (President)
FRANCESCA ROSSI
ROBERTA FOLLO
SOFIA FISCON
PATRIZIA CORSI
DANIELA SPINA (President and Coordinator of Integrated Course)
LESSONS
Teaching methods
Lectures, activities in small groups, problem solving
LESSONS START
Second year, second semester.
EXAMS
Exam description
Oral and / or multiple choice test. Score in thirtieths attributed according to the degree of knowledge and training acquired.
Assessment methods
The knowledge and skills in each discipline belonging to the Integrated Course will be investigated. Learning skills will be evaluated through the request of specific notions concerning each discipline. The independence of judgment will be evaluated through the formulation of problem solving and communication skills through the use of appropriate terminology.
Exam schedule
Date | Time | Location | Type | Notes |
---|---|---|---|---|
04/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
18/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
09/07/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
24/09/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
04/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
18/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
09/07/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
24/09/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
04/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
18/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
09/07/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
24/09/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
04/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
18/06/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
09/07/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |
24/09/2021 | 14:00 | GENOVA | Orale | Le date degli appelli di gennaio e febbraio sono per gli studenti che sono rimasti indietro con gli esami |